måndag 2 september 2013

Oj oj oj!

Som sagt, jag kom in. Jag har fattat ett av de största besluten i mitt liv och sitter just i detta nu i en etta på Hisingen i Göteborg och har tidigare idag varit på upprop och träffat min nya klass.
Jag satt just och skulle läsa en text inför den första föreläsningen som är imorgon, men jag kunde bara inte konsentrera mig... Det är så mycket nytt som virvlar omkring i huvudet och fokusen far hit och dit! Men jag är taggad!

Vi får se om jag kommer igång med bloggen, jag hoppas det. Men kommer jag inte igång nu när jag har all tid i världen (med det menar jag att jag bara har mig själv att ta hand om på veckorna) så kommer jag nog aldrig igång.

Jag har även funderingar på att byta namn på bloggen då jag ju faktiskt inte är någon nybörjarsticka längre, även fast jag har otroligt mycket mer att lära.
Jag har tänkt att "av ia" kanske skulle passa, jag är nämligen väldigt svag för ordlekar och med av ia tänker jag ju på Av Ia alltså saker jag gör men säger man det i ett ord som avia så är det nästan som avi(g)a och sådana maskor är det ju lite här och där i mitt liv. Mjo... Jag suger på den lite till!

Nu ska jag fortsätta med min text som heter "Kulturarvsinstitutionerna och det demokratiska arvet"!


Ha det gott!!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med dina studier och pendlandet. Tror att det kommer att bli bra.

    SvaraRadera
  2. Lycka till!
    "av ia" är ett bra namn :-)

    SvaraRadera
  3. Vi hänger här och kollar då och då om det kommer nåt inlägg. AvIa.

    SvaraRadera
  4. Spännande, du måste Uppdatera oss om vad som händer "over there" :-D

    SvaraRadera