torsdag 1 mars 2012

Shoppingen!

Visst hittade jag mina efterlängtade strumpstickor! Det blev 2.5mm, 3,5mm och 4mm av KnitPro Cubics. 
Jag handlade dem av Stäkets Hantverk.


Till dem köpte jag även ett fodral. Jag tyckte att det passade så bra till min låda med KnitPro Symfonie Wood rundstickor! Rundstickorna köpte jag på Syfestivalen i Jönköping i våras av GarnGalleriet.

Även ett par ändar till mina rundstickor i KnitPro Cubics dessa i 5mm.

Hos Yll o Tyll brände jag nog mest pengar tror jag!

Jag ska sticka Karin Kurbitsmössa!

Mönstret är gjort av Johanne Ländin.

Ett nystan Zauberball i färger som är utanför min comfortzone(!) och Drops Fabel. Jag köpte tre nystan fabel och hoppas att det ska räcka till en patentstickad halskrage också!

Ett kit med garn och mönster till en halsduk med luva. Fin, lite Twilight tycker jag!

Två härvor Visjö som ska bli en Dragspelsbasker. Denna spanade jag in hos Ilsefin första gången och har längtat efter en egen ända sedan dess!



En rolig liten bok om flerfärgsstickning med lyfta maskor av 2Stickare.

Jag köpte sju nystan Noro av Astrid som ska bli en kofta!

Lite filtad ull och en sidenskarf ska bli någonting tilsammans.

Jag ska lära mig Nålfilta!

Och det enda garnet jag köpte utan att ha en plan för det. Sju grå/blå nystan och tre rosa av Viva från M&K som jag tror kommer att bli en klänning till någon av tjejerna.


Detta var vad jag handlade! Ska bli roligt att göra någonting av allt detta! Lite synd bara att det mest är mössor och halsdukar nu när vi börjar gå åt ljusare tider! :)
Ha det gott! // Ia

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket kul =) Mössan ser kul ut =)

    SvaraRadera
  2. Vilken av dem? Jag har börjat sticka på Karin Kurbitsmössa nu, den kommer nog att bli fin. Roligt att sticka på så tunna stickor som 2mm, roligare än jag trodde! Men det tar ju sådan tid bara... stickade resårkanten häromdagen och det tog flera timmar bara 2½ cm! :)

    SvaraRadera