onsdag 17 juli 2013

Jag kom in!!!

Ja, så är det, jag sökte ledarskap i slöjd och kulturhantverk vid Göteborgs universitet och kom in!

Jag lever som i en bubbla. Jag vill verkligen gå och gör alla förberedelser för att jag ska börja, men jag har fortfarande inte tackat ja till platsen.
Varför har jag då inte det?
Jo, det är det här med pengar... Varför måste alla beslut man fattar i livet i grund och botten handla om pengar?
Om detta ska ros i land kommer jag att ta fullt studielån i tre år, jag har förträngt summan jag kommer att ha att betala tillbaka när studietiden är slut.

Jag har kollat igenom stora delar av www för att se om det finns någonstans att bo, och visst finns det det, bara man har tillräckligt med pengar. Jag har skickat iväg ganska många mail där jag berättar vem jag är och varför jag är intresserad av att hyra just deras rum.
Det här med att hyra rum känns väldigt känsligt. Jag är nog inte så himla svår att ha att göra med men att bo i ett rum hemma hos någon jag inte känner och dela kök och badrum. Det känns som att det kan bara svårt... Tänk om man måste tassa omkring på tå?! Och här ska även tilläggas att ett RUM kostar från 3000kr/mån.
Därför blev jag överlycklig när jag fick ett mail av en kvinna som berättade att hon hyrde ut i sin källare till en veckopendlare, som dessutom bara ligger två km från skolan!
Men det var ju aningen för bra för att vara sant tyvärr. Månadshyran är på 5200kr och det är drygt hälften av min månadsinkomst. Jag har inte råd!!! Hennes källare är en lägenhet med separat ingång, två rum på 35kvm. El, vatten, och trådlöst internet ingår...

Suck... Jag blir bara så matt!

Nu ska jag sätta mig på häcken (lugnt på jobbet) och få lite mer ångest över mitt liv!

Ha det gott! // Ia

4 kommentarer:

  1. Jag håller mina tummar för att det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Äsch, då! Kan du inte dela den lgh med en kurskamrat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det skulle jag kunna. Har pratat med de som hyr ut och det var inga problem. Men jag vet ju inte än vilka som är mina klasskamrater. Men jag funderar på att ta lägenheten och hoppas på det bästa!

      Radera