söndag 4 mars 2012

Projekt!

Ja, idag ska jag starta ett litet projekt... Jag ska laminera lite alla möjliga papper. Jag upptäckte att jag har lyckats slarva bort vissa av mina betyg från gymnasiet och det är inte alls bra när man ska skicka iväg kopior på dem för att söka utbildning. Jag ringde min gamla gymnasieskola och fick dem hemskickade så det löste sig ju smidigt, men ändå! Därför ska jag plasta in dem som jag nu fick skickade till mig för att sedan hitta något riktigt bra ställe att förvara dem. Det är ju också så att när jag stickar så gör jag det i tv-rummet med hela familjen rumtomkring mig vilket brukar resultera i skrynkliga och nedklottrade mönster. Så ett knippe mönster ska också plastas in! Jag fick ett mönster av min mormor härom veckan, ett som hon klippt ut ur en tidning. Det var en moss-stickad (hur tusan skriver man det?!) halskrage. Väldigt enkel, men oh så fin! Och vi vet ju alla hur roligt det låter när man river sönder sådant papper som det är i typ Allers-tidningar!

Nu ska jag klä mig för att åka på bio med äldsta dottern och hennes mormor, Mästerkatten blir det!

Ha det gott! // Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar