måndag 4 mars 2013

Det rullar på

Det brinner i knutarna! Nej, riktigt så illa är det inte, men en av våra lärare, Inger, vill få oss att tro det. Förra måndagen på vårat klassmöte eldade hon på ordentligt om hur mycket vi kommer att ha att göra resten av terminen. Men jag förstår vad hon menar, om vi planerar vårat arbete väl och börjar redan nu så kommer det att vara lugnt, men om vi väntar med allt tills sista minuten så kommer det att bli tufft.

Vi ska alltså ha en modevisning innan vi slutar och ska då presentera minst en och max tre outfits. Jag har en ganska tydlig vision om vad jag vill göra. Skönt!

Vi har varit ute på praktik också, det kan jag nog skriva mer om en annan dag, men en sak kom jag fram till under praktiken och det är att sömnad inte är min grej. Låter kanske kontigt att jag går Textilakademin och inte tycker om att sy, men det är så mycket mer än bara sömnad vi hålller på med där så jag kommer ändå har stor nytta av det vi lär oss. Detta gav mig ju även en väldigt bra riktning inför kommande modevisning där jag då inte har tänkt lägga ner en massa tid  på att sy. :) Stickning is da shit! 7


Nu ska jag sätta mig och fortsätta med min Offe-kofta som jag började med i helgen! 

47

Tack än en gång alla trevliga människor jag mötte i Vrigstad! 

Ha det gott! // Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar