tisdag 2 juli 2013

Nu börjar det bli lite nervöst!

Ja, vad ska man säga, detta med att blogga kommer allt som jämt av sig tyvärr. Jag skyller allt på att jag bara surfar med mobilen nu för tiden. Jag vet att man kan blogga från mobilen också, men jag får ingen bra överblick känns det som.

De få som ändå snubblar in här och läser får helt enkelt en glad överraskning när bloggen helt plötsligt är uppdaterad med något nytt!

För en månad sedan hade vi avslutning i skolan, som slutprojekt gjorde vi en modevisning med våra egna kläder. Jag gjorde två outfits, en dam och en herr. De bestod av stickade överdelar och leggings som jag gjort eget tryck på. Det där med tryck är riktigt roligt och jag skulle gärna fortsätta med det i liten skala. Synd bara att man behöver ganska mycket utrymme och att det är ganska dyrt med ett startkit! Men någon gång i framtiden kanske.

Nu önskar jag att det gick att överföra bilder från mitt google+ konto direkt till bloggen, för då hade jag haft en hel massa bilder att visa upp från både det ena och det andra.
Håll andan så kanske jag återkommer någon annan dag med bilder ;)

Varför är jag då nervös? Jo, i mitten av denna månaden kommer antagningsbeskedet, om jag har kommit in på skolan, ska jag bli student eller ska jag leta jobb.
Just nu är jag tillbaka på salongen och arbetar heltid över sommaren. Känns bra att vara tillbaka faktiskt, jag hade nästan glömt hur mycket jag tycker om mina arbetskamrater!
Och nu saknar jag mina klasskamrater istället. Jag tycker inte om avsked och på skolavslutningen lipade jag hur mycket som helst. Det gjorde många iof, men jag började med att fälla en tår redan i bilen påväg dit på morgonen.
Några av klasskamraterna kommer jag nog aldrig mer att prata med, men vissa guldkorn kommer nog att vara vänner för livet!
Men åter till skolan! Jag har ju sökt Ledarskap i slöjd och kulturhantverk vid Göteborgs Universitet och kommer jag in där så innebär det tre tuffa år med veckopendling och överlämnande av mycket ansvar på min kära man. Han stöttar mig till 110% och är en riktig klippa. Detta hade ju aldrig ens varit ett alternativ om det inte var för att han stöttar mig i detta.
-Är det vad du vill göra så ska du göra det älskling.
Vilken man jag har! <3

Nu väntar lite jobb!
Kolla in mig på Instagram om du vill se lite mer vad jag pysslar med, där finns även bilder från modevisningen och allt möjligt.
Nyborjarstickan heter jag där.

Nu när jag inte är en nybörjare på stickning längre funderar jag på att byta namn på bloggen och kalla mig för något annat... Men det blir en process att fixa det. Kanske lika bra att passa på nu när jag ändå inte har några läsare! :)

Ha det gott!!!

2 kommentarer:

  1. Men jag håller koll på bloggen iaf! Vad spännande med slöjdutb, håller alla tummar och tår....
    Såg bilderna från modevisningen och gillade killens(?) tröja, den som det såg ut som det "rann" svart ner på det gråa. Mycket häftig!
    Hoppas att vi kan få till en stickträff nångång innan du far iväg.

    SvaraRadera
  2. Jag läser också!
    Jag håller mina tummar för utbildningen, den verkar spännande!

    SvaraRadera