onsdag 28 september 2011

Inte helt bekväm

Häromdagen kom jag på att det börjar bli höst... I våras stickade jag en huva till N och påbörjade en till V också, men när vår blev sommar lade jag ifrån mig den i väntan på höst och här är vi nu. Jag froggade den lilla biten jag redan stickat eftersom jag i början stickade mina aviga maskorna vridna, och så började jag om på nytt. Jag stickar med mitt favvogarn, Tilda, och på stickor 2. Jag är inget fan av så tunna stickor och det har tagit mig lite tid att komma igång med resårstickningen, vilket syns väl på mitt arbete så långt. Men jag stickar på!

Var en sväng på min LYS igår och kunde inte låta bli att skaffa ett mönster till en kofta som lille N ska få, det är systerysters lille skrutt. Han ska få äran att bära en kofta i det brandgula Tildagarnet jag köpte på syfestivalen i våras. I mönstret jag hittade är det lite randat på vissa ställen så jag köpte till ett nystan i en mörkgrå nyans. Det blir nog fint!

Nu ska jag och min lilla lärka gå och byta en blöja!

Ha det gott! // Ia
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar