onsdag 21 december 2011

Envis som synden!

Ja, det enda som har stickats just nu är julklapp till min man. Igår fäste jag trådarna och var påväg att sabba hela altet! Jag har ju bestämt att jag ska göra en dödskalle med duplicate stitch, vet inte vad det heter på svenska men det går ut på att man i efterhand lägger till ett mönster över det man redan stickat. Jag har aldrig förr försökt mig på detta, tänkte "hur svårt kan det vara?!". Och så svårt är det nog inte heller men man kanske skulle övat lite innan man gav sig på att göra mönster över hela bröstet på en tröja! Gårdagen slutade med att jag satt och klippte upp allt jag gjort. Inget att rekommendera kl 23 efter en lång dag. Jag hade lika gärna kunnat klippa fel och sabba hela tröjan, men som tur var gjorde jag inte det! TBC! Ha det gott! // Ia

Published with Blogger-droid v2.0.2

1 kommentar:

  1. Oj du är ju galen!!!
    Man broderar ungefär som man gör när man broderar på tyg =9 men det är inte lätt!!!

    SvaraRadera