fredag 2 december 2011

Pyssel

I söndags hade jag en bakdag. Det gick väl sådär om jag ska vara helt ärlig! Jag började med en omgång lussebullar. Tyvärr så hade jag glömt att köpa saffran så det fick bli utan sedan jäste inte degen som jag ville. Jag har inte klarat av att äta en enda! Sedan bakade jag och Vira "kullakakor", Gaffelkakor brukar de nog kallas för egentligen men i vår familj är kullakakor det rätta namnet! Jag gjorde degen och rullade bollar och Vira plattade till dem med gaffeln. Och sist för dagen var det dags för pepparkakshus! Jag hade köpt färdig deg på ica och en form för husdelarna på lagerhaus. Efter mycket om och men hade jag fått degen att räcka till alla delar gräddat dem. Jag och Vira dekorerade tillsammans, en sida var! Bilden är på "min" sida. Den är mest dekorerad med fluff som tyvärr har flutit ut en himla massa men man lär sig av sina misstag eller hur?!


Ha det gott! // Ia


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar:

  1. ja lussebular utan saffran är inge vidare så jag förstår om du inga äter =)

    tycker pepparkaks huset blev fint!!

    SvaraRadera