lördag 15 oktober 2011

Stickcafé!

Imorgon är det dags för stickcafé igen och det ska bli så trevligt! Det är ca en gång i månaden på min LYS, Mimmis Magasin. Vi brukar vara omkring 10-15 pers skulle jag tippa på. Vi stickar, fikar, pratar (inte allt nödvändigtvis i den ordningen) och har mycket trevligt.
Förra gången hade jag med mig kameran och har helt glömt att lägga ut bilder. Jag tog inga kort på något stickat därför att jag kom på att kameran var med först när alla var påväg att gå där ifrån. Eftersom jag heller inte har frågat om lov om jag får lägga ut bilder här på bloggen på mina fina vänner C och M som var där så låter jag bli. Men en bild på fikat kan jag ju slänga upp!



Imorgon är det som sagt dags igen så då ska jag fota lite mer har jag tänkt!

Min nålbundna mössa har nu hunnit att bli använd några gånger och jag känner att jag verkligen tycker om den, men det är nog mest för att jag har gjort den själv misstänker jag för den kliar och är inte så vacker på. Jag ser ut som ett blåbär tycker J på mitt jobb. Den börjar i en härlig petrolnyans och går sakta över till lila. Jag har tänkt sy i ett foder så den slutar upp med att klia och göra mig röd i pannan sedan funderade jag på om jag skulle virka en liten blomma och tova ihop och fästa på mössan för att pynta den lite, men sedan fick jag en genial idé! Jag ska försöka få tag i/göra ett vackert tovat höstlöv i eldiga röda och orangea toner att fästa på den istället så blir det en underbart härlig höstmössa! Problemet är väl att jag inte är tillräckligt duktig på att virka för att slänga ihop ett eget höstlöv på det viset, inte heller vet jag hur man skulle göra det på något annat vis tyvärr... Men igår var jag förbi min kompis L som har en blomsterbutik och där i hennes pysselochknåprum hittade jag två löv i orange och gult som jag snodde med mig och försökte fästa på mössan. Det blev inte så fint eftersom de löven var mer runda än sådär härligt spretiga som jag har föreställt mig. Men jag fick ändå bekräftat för mig själv att den kommer att bli riktigt fint om jag får till det! Sedan om jag kommer att använda mössa efteråt eller om jag kommer att känna mig fång med den på är en annan femma! (mitt fashionsense är inte alltid var det borde vara)


Ha det gott! // Ia

3 kommentarer:

  1. Hade verkligen velat följa med på stickcafe idag. Hade behövt komma ut lite, men det är mitt i lämning av anton. Försök få igenom en jämn helg till nästa månad. Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Vi saknade dig! Jag lade,fram din önskan och vu bokade in nästa den 20e nov. Gud va fort tiden går!

    SvaraRadera
  3. Haha jag längtade allt dit en del med. Då ska jag skriva in det i kalendern så jag inte glömmer det i flyttkaoset. Kramar

    SvaraRadera