måndag 24 oktober 2011

Om jultidningar och mormorsrutor

Grannens flicka knackade på dörren för ett tag sedan och undrade om jag ville köpa jultidningar och visst ville jag det! Vi brukar alltid köpa något, oftast blir det något serietidning till R och någon bok till mig. Så blev det även denna gången! Till R beställde jag Agent X9 och en seriebok med Hälge som hette "Om natur och naturbehov", det kan ju inte bli annat än roligt. V fick en bok om Pettsson och Findus och till mig blev det en bok om.......................... wait for it.......................... Garn!
I förrgår kom grannflickan och knackade på dörren igen och vår beställning hade kommit, i oktober... Då går det ju inte att hålla sig ända tills jul! Så det blev en liten julklappsutdelning här hemma i köket och jag tror att alla blev lika nöjda!
Igår läste jag igenom min bok, den var inte så lång och inspirerad blev jag!


Boken består av en himla massa mönster som egentligen inte är några mönster för om man inte har exakt samma mått på mina egna möbler/saker som de har använt i boken så måste man ändå mäta och trixa och fixa så att det passar till just mina prylar. Som man kan se på omslaget så har de klätt en fotölj med mormorsrutor som jag tycker är så otroligt läcker! Vi har en gungstol ståendes i källaren (en Ikea gungstol) som har två stora dynor, en till sitsen och en till ryggen som jag tror skulle bli läcker om man klädde in på det viset. Fast den stolen står ju bara i källaren och får inte plats uppe så det får bli ett senare projekt. I boken så klär de in lampskärmar, krukor, pallar och lite allt möjligt. En mysig bok! Det finns en föregångare som heter Galen i Garn som jag hoppas på att snubbla över också.

För en vecka sedan var jag på Erikshjälpen i stan en liten ronda, jag köpte inget, bara kollade läget lite... Där fick jag syn på en fin filt av just mormorsrutor, den var i fint bruksskick och i ullgarn om jag skulle behöva gissa. Den ville de ha 450kr för! Det är då man förstår att garn är trendigt... när man börjar på pröjsa de summorna på secondhand!

Ha det gott!! // Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar