måndag 24 oktober 2011

Gah!

Jag har börjat virka en mössa! Visst låter det trevligt!? Ja, det är det, MEN jag har översatt ett mönster från engelska och det verkar som om jag har misslyckats tyvärr. Jag hade kommit bra mycket längre än vad bilden visar innan jag repade upp en bit och sedan en bit till.
Nu lägger jag ner för idag!

Jag var inne en sväng hos den lokala optikern innan idag. Jag har haft lite huvudvärk fram och tillbaka ett tag och kände att jag kanske skulle kolla synen så jag skulle gå in och boka en tid. Gissa om jag blev förvånad när de hade tid direkt!
Det visade sig att jag k a n s k e behöver glasögon. Har ni hört något så dumt någon gång?! Jag har ett litet brytningsfel på vänster öga och har lite svårt att se på långt håll men hon kunde inte med säkerhet säga att det var orsaken till min huvudvärk. Det kan hjälpa med glasögon. Så idag har jag beställt glasögon... Hoppas att jag blir riktigt snygg!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar