fredag 21 oktober 2011

I´m on a roll!

Här kommer ännu ett färdigt projekt! Kommer ni ihåg min egenhändigt nålbundna mössa/hatt? Nu har den fått en dekoration! :)
I söndags när jag var påväg till stickcaféet hade jag på mig mössan i bilen på vägen dit, men så påtalade min mamma att den var ful... Så jag tog av mig den och knölade ner den i väskan. Men efter en stund inne på Mimmis så började vi prata om den och så tog jag fram den. Det var tydligen bara min mamma som tyckte att den var ful för Mimmi som äger butiken drog lite i den och frågade sedan om hon fick prova den och hon var så fin i den, men vi var ju alla överens om att den behövde pyntas en aning! Jag fick många tips och råd om hur jag kunde gå till väga för att tillverka ett löv. I tisdags var jag en sväng i stan och snubblade då över ett nystan av fluffigt Mohair (82%) och Polyester (12%) i en orange/röd blandning. På kvällen var en en tur hemma hos min goda vän Annki och hon hjälpte mig hitta ett lövmönster på nätet.
Idag har jag pysslat olch knåpat och egentligen inte alls gått efter mönstret jag (Annki) hittade men det var bra att ha något att utgå ifrån.
Jag tycker att det är ganska roligt att virka, det känns liksom friare än stickning på något sätt.


Det blir ju lite kasst när man ska försöka ta kort på sigsjälv. Särskillt när man vill ha focus på "lövet" så får man inte direkt någon bra bild av mössan i sin helhet. Och jag konstaterade just att mitt lilla löv inte heller gör sig så bra på kort.
Det vore trevligt om man kunde vara duktigare på att fotografera...

Ha det gott!! // Ia

1 kommentar: