onsdag 24 augusti 2011

Gnäll gnäll gnäll

Återigen har jag bekymmer med bilder här på bloggen. Problemet är att jag bloggar från mobilen och från min laptop och tar bilder med mobilen och med en digitalkamera. Jag har ingen minneskortläsare till laptopen men det har jag i en stationär dator som står i källaren. Den används knappt just av den anledningen att det står i källaren, men vi har ingen plats för det här uppe. Jag har ju en android telefon, så jag kan ju föra över bilder från mobilen till internet, men har inte hittat någon vidare bra app för det. Jag hittade en som hade ganska bra omdöme men med den går det bara att föra över en bild åt gången och det orkar jag inte med! Jag antar att det ska gå att använda Picasa för bilder till blogspot, men det är inget jag har fördjupat mig i eftersom mitt dilemma först är att smidigt få över bilderna till datorn. *suck* Jag ska in till stan en sväng i em och funderar på om jag ska kliva in på Clas Ohlson och köpa en extern kortläsare, men jag har ändå planer på att göra om i allt vad datorer heter här hemma. Den stationära ska säljas, laptopen ska pensioneras, ska köpa en ny laptop och en mediespelare. Men så ska man ju ha råd också... Och så ska man veta vad man ska köpa för något. Jag har en privat datorexpert, tyvärr så har han så mycket att göra för tillfället att jag inte kan med att be honom om hjälp. Jag får helt enkelt ha lite is i magen. Men helst av allt skulle jag vilja gå in i en elektronikaffär när jag är i stan idag och komma ut där ifrån med en blänkande, fin, ny laptop...

Jag har ju heller inte blivit duktigare på att ta kort, men jag får väl öva!

Ett litet blogspotbekymmer till när jag ändå är igång som jag stör ihjäl mig på och inte kan hitta inställningarna till är mina radbrytningar. När jag trycker på enter en gång så får jag två radbrytningar när inlägget publiceras. Jag vet att jag har sett det någonstans, men VAR???

Ha det gott!! // Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar