söndag 14 augusti 2011

Lila är min nya passion!

Ja, det blev en tripp till Vrigstad. Det var trevligt! Fast jag har ju en envis dotter som sällan går med på det mamma och pappa har tänkt sig... Så lite tjurigt blir det ju alltid! Jag hade hoppats på att det skulle finnas lite roliga garner eller något sådant, men det fanns det ytterst lite utav tyvärr. Endel garner fanns det väl, men de kändes inte så roliga. Var nog väldigt mycket plast i dem gissar jag utan att ha kollat så mycket närmare på nystanen. Jag var inne i sybehörsaffären som ligger mitt i den stora korsningen i centrala *harkel* Vrigstad. Den var liten och mysig! Det fanns mer tyger än jag hade förväntat mig, men typ inget garn... Däremot så fanns det små söta virkade hattar/mössor som jag blev väldigt förtjust i! Jag frågade om hon sålde mönstren till dem, men det gjorde hon tyvärr inte... Nu i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte en ändå... För de var så väldigt fina! Med oss hem hade vi en stooor ballong i form av en prinsessa, ett par rosa solglasögon (behöver jag säge vem som fick dem?) och två godisremmar (som jag helt hade glömt(!))
Jag insåg nu att jag har blivit väldigt svag för lila saker... Speciellt om de är virkade! Hum... Det får nog bli något trevligt lila virkat projekt framöver!
Jag läser ganska många stickbloggar för tillfället och hittar inspiration både här och där... :) Jag tänkte länka till en som är lite extra trevlig, fråga mig inte varför, men Dödergök gör mig glad!

Imorgon kommer T med familj på besök en sväng... Barnen ska få leka av sig ordentligt!

Nu ropar nog sängen låter det som... Ha det gott! // Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar