fredag 19 augusti 2011

Påväg till öa och laddar för helgens bravader!

Idag har jag jobbat, men slutade tidigt så vi skulle komma med färjan ut till öa. Vi var ute i ganska god tid så jag blinkade lite med ögonen åt chauffören (läs min man) så han stannade bilen vid den mysigaste garnaffären av alla, Syster Lyster i Gränna.
Jag gick in där av en ren slump för några veckor sedan när vi var över och turistade i Gränna som vi försöker göra en gång om året i alla fall. I en liiiten lokal på en tvärgata ligger den. Jag gick där inne och klappade på garnerna och hade kunnat stanna hur länge dom helst, om inte gubben hade börjat få bråttom till färjan. Så jag fick snabbt kliva ur min garnbubbla och gå där ifrån. MEN jag åkte dit helt själv dagen efter, utan tidspress och bara mig själv att tänka på. Jag stod och pratade med ägarinnan om allt i garnvärlden och hon hade många värdefulla tips och förslag på vem jag kunde kontakta för att få hjälp att lära mig tvåändsstickning och nålbindning. Jag köpte ett fint litet nystan som jag faktiskt inte vet var det var för något. Mjukt till tusen och i en underbar gammelrosa och grå blandning! Jag har hittat ett virkmönster till en mössa på engelska som jag ska ge mig på att översätta. Fast jag kom på att mitt lilla nystan kanske inte räcker, så där av dagens visit. Det fanns två nystan kvar och jag knep båda två!
Nu sitter vi hos svärmor och längtar tills helgens tornerspel drar igång imorgon.
Ha det gott // Ia
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. www.systerlyster.se
    Jag kan inte länka från mobilen, så jag slänger in adressen till hemsidan här!

    SvaraRadera